Sunday, June 24, 2012

Hari Mesra bersama ibu bapa

Program : Majlis Hari Mesra 2012 SK Pendidikan Khas Jalan Peel
Tarikh : 22 Jun 2012
Masa : 10.30-12.05 tengahari


               Peranan ibu bapa sangat penting dalam membentuk sahsiah anak-anak. Ibu bapa merupakan role model atau ikutan yang pertama bagi diri anak-anak. Oleh itu, peranan ibu bapa sangat penting dalam membentuk sahsiah anak-anak. Justeru, ibu bapa yang mempunyai tingkah laku yang baik akan menjadi contoh atau teladan untuk diikuti oleh anak-anak apabila mereka dewasa kelak. Seperti kata pepatah,”bagaimana acuan, begitulah kuihnya”.
               Pada 22 Jun 2012, pihak sekolah telah mengadakan Majlis Hari Mesra bersama ibu bapa murid-murid SK Pendidikan Khas Jalan Peel. Program ini bertujuan bagi membincangkan mengenai prestasi akademik anak-anakdan membincangkan masalah dan jalan penyelesaian  yang dihadapi oleh murid-murid dalam mata pelajaran yang dianggap lemah untuk dikuasai . Selain itu juga dapat mengeratkan lagi kemesraan antara guru-guru dan ibu bapa. 
             Saksikan gambar gelagat ibu bapa dan guru serta murid-murid yang sempat diambil  sepanjang majlis tersebut.









                 Jelaslah bahawa faktor kejayaan anak-anak dalam bidang akademik banyak bergantung kepada  dorongan dan sokongan daripada keluarga. Terdapat pelbagai jenis sokongan dan dorongan yang boleh diberikan oleh keluarga untuk memastikan kecemerlangan anak-anak kerana keluarga bahagia pemangkin kecemerlangan anak-anak

No comments:

Post a Comment